АУКЦЫОН  Leonid Federov Releases New Album

On May 15 the label Manchester Files will be releasing another one of Auktsyon's albums, which was preceded by two singles: ⌠There Will Be No Winter,■ and ⌠The Sky in Half.■ An official concert...

On May 15 the label Manchester Files will be releasing another one of Auktsyon's albums, which was preceded by two singles: ⌠There Will Be No Winter,■ and ⌠The Sky in Half.■ An official concert presentation of the album ⌠There Will Be No Winter■ will take place on May 26 in the Estrada Theater in St. Petersburg. It should be noted that Leonid Federov, the group's leader, does not characterize this album as the work of Auktsyon; most likely, the cover will present the ensemble as ⌠Fedorov-Volkov-Kurashev,■ like on the first single (in the recent past Leonid Fedorov mostly performed with the group Volkovtrio, which is lead by Vladimir Volkov, and which includes, apart from Kurashev, Denis Sladkevich as the drummer). The album was written and recorded in 1998-99 in the Documentary Film Studio in St. Petersburg. Apart from the above mentioned musicians, the work on the album included the participation, where the lyrics were concerned, of Dmitri Ozersky and sometimes the poet Henri Volokhonsky, one of the authors of the poem ⌠Heaven. The famous folk-musician Sergei Starostin (known for his work with Inna Zhelannaya), the jazzman Yuri Parfenov (tuba), and the choir ⌠Sirin■ also took part in the recordings.

По материалам: www.zvuki.ru

15.05.2000, Анна АРУТЮНЯН (ЗВУКИ РУ)

Сайт: www.auktyon.ru

Группа АУКЦЫОН

"Тоталитарный рэп - это аукцион, где тебя покупают, тебя продают", - изрек некогда Кинчев, явно намекая на своих товарищей по рок-клубу. Оджнако именно антитоталитарные разброд и шатание "аукцыонщиков" оказались одной из причин, не давшей закрыть АукцЫон раньше времени. Не хлопнуть молотком по столу с криком "Продано!".

Дата образования:

1 января 1978

Подробности из жизни:

Группа АукцЫон была и остается
уникальным явлением на российской
не-поп-сцене. И это не расплывчатый комплимент, а точное определение. Так уж в
силу разных причин (перечислять которые было бы долго да и, пожалуй, излишне)
случилось, что русские рок-группы доперестроечных годов рождения
выкристаллизовывались вокруг поющих поэтов - любящих, конечно, музыку и не
лишенных порой мелодического дара, но всё-таки в первую очередь именно поэтов.
Этим, как говорил Маяковский (тот еще был бы рокер, между прочим) и интересных.
Гребенщиков, Цой, Кинчев, Борзыкин, Чистяков, Ревякин, Летов, даже
Макаревич. Исключения были единичны и оказывались недолговечны:
эстетские Странные игры, писавшие песни на стихи Поля Элюара и
Козьмы Пруткова, (и где они сейчас, эти "игры"?), Наутилус
Помпилиус со злыми точными текстами Ильи Кормильцева и харизматичным
фронтменом Бутусовым. Покойный ныне Кормильцев, как известно, в 90-е
годы не
захотел жить прошлым и создал собственное радикальное…

Далее... →