ОРКЕСТР ВЕРМИШЕЛЬ  Vermicelli's Byzantine Fantasies

The name of the album is "Byzantium." The composition of the same name has already gained massive popularity. The music was written by Sergei Schurakov over a two-year period. Practically all the...

The name of the album is "Byzantium." The composition of the same name has already gained massive popularity. The music was written by Sergei Schurakov over a two-year period. Practically all the compositions on the disk have been regularly performed by the group for over a year and a half. Vsevolod Gakkel and Nail Kadyrov, no longer with Vermicelli, took part in the recordings.

The disk was made with the participation of the company Boheme Music. It was recorded in January-April of 1999 at Melodia studios. The Moscow presentation will be held on April 19 at the Central Artists Hall. The concert, apart from compositions from the first and second albums, will include several absolutely new songs, which will go into the third album, the material for which will be ready in about a year. The difference between this album and "Anabasis" can be heard immediately. Most of all, the sound has become less like underground performed in basements and more like rock-n-roll, while maintaining a level of complexity in the performance, and at the same time, ease for the listener.

19.04.2000, Анна АРУТЮНЯН (ЗВУКИ РУ)

Группа ОРКЕСТР ВЕРМИШЕЛЬ

Есть только один сорт вермишели, который приятно вешать на уши.

Подробности из жизни:


Среди разных сортов пасты, которой так любят украшать наши уши политики и артисты, есть только один, который Звуки рекомендуют. Инструментальная группа питерского композитора, аккордеониста и концертмейстера Сергея Щуракова, умершего в 2007 году, выбрала ироничное название и играла красивую музыку. Ее можно смело рекомендовать для любых ушей – вне зависимости от формы органов слуха и интеллекта их обладателя. Щураков - известный музыкант. Он, в разное время, был участником нескольких составов Аквариума, работал с Поп-механикой Сергея Курёхина и Трилистником Андрея «Дюши» Романова, записывался с Леонидом Фёдоровым, Колибри, Максимом Леонидовым, а также в проекте «Митьковские песни».

Оркестр Вермишель исполнял этно-арт-рок, словно «выросший» из аквариумовской пьесы «Гиневер» - поэтичный, просветленный и таинственный. Щураков был одним из самых чутких к направлениям развития стиля композитором. Его пьесы включали влияния от кельтских…

Далее... →